Firma MES presenteert locatievoorstelling 'Een Avondje Armoede'

Vanaf oktober 2018 exclusief te zien in Den Haag, Utrecht, Amsterdam en Rotterdam

Na de succesvolle voorstellingen IJS&VIS en RISHI zoekt Firma MES dit najaar opnieuw verrassende locaties op voor de nieuwe voorstelling Een Avondje Armoede. Een uitbundige theatercollage over armoede in Nederland anno 2018, op een onverwachte plek in de stad. Over goede bedoelingen, bureaucratie, opportunisme en hoe het is als je leven écht low budget is. Met teksten van A. H. J. Dautzenberg, initiatiefnemer van de armoedeglossy Quiet 500.

Koop een kaartje voor een ander

Bij deze voorstelling is het mogelijk om een kaartje voor een ander te kopen. Dit kaartje gaat naar iemand met een kleine beurs die anders misschien niet snel naar het theater zou kunnen gaan.

Over de voorstelling

Een lokale zangvereniging wil haar steentje bijdragen aan armoedeverzachting, maar de geplande benefietavond loopt anders dan verwacht. Een terminaal zieke man probeert een financiële deal te sluiten met zijn arts. Een verwaarloosde asielkat vertelt haar verdrietige verhaal.

tekstbijdragen A. H. J. Dautzenberg regie Thomas Schoots spel Daan van Dijsseldonk, Roos Eijmers, Lindertje Mans, Scott Beekhuizen en Renee de Graaff vormgeving Catharina Scholten geluidsontwerp Marc Alberto en Marnix Dorrestein lichtontwerp Wilfred Loopstra kostuums Sanne Lips

empowered by Het Nationale Theater

Firma MES maakt verrassend theater en organiseert van alles daaromheen, in thuisstad Den Haag en ver daarbuiten. Eerder maakten ze onder meer locatiespektakel IJS&VIS, theaterdocumentaire RISHI en sciencefictionthriller CarryMe.

genialer en actueler werd theater dit jaar niet” ***** De Volkskrant over RISHI

A. H. J. Dautzenberg schrijft romans, verhalen, essays, gedichten en toneelteksten. Zijn werk werd genomineerd voor verschillende literaire prijzen. In 2016 werd hij uitgeroepen tot Impactmaker van het Jaar voor zijn rol als initiatiefnemer van de armoedeglossy Quiet 500.

Den Haag:

2 t/m 5 okt try outs, 6 okt

9 t/m 13 okt

16 t/m 20 okt

23 & 24 okt

Tickets via hnt.nl

Utrecht:

26 & 27 okt

Theater Stefanus

Tickets via ssbu.nl

Amsterdam:

1 & 2 nov

Tickets via theaterbellevue.nl

Rotterdam:

7 & 8 nov

Tickets via theaterwalhalla.nl

Campagnebeeld: Lonneke van der Palen, hieronder in hoge resolutie downloadbaar.

284439 een%20avondje%20armoede firma%20mes%20web%20%c2%a9%20lonneke%20van%20der%20palen 90448f original 1530784272