Nieuwe voorstelling Firma MES: CarryMe

Een sciencefiction thriller verpakt als huiskamerdrama. Met nieuwe toneelteksten van Hanna Bervoets

25 SEPTEMBER 2017, NEDERLAND
Na het succes van Rishi (***** 5 sterren in de Volkskrant), speelt het Haagse gezelschap Firma MES nu de theatervoorstelling CarryMe. Ontroerend sci-fi theater over de invloed van technologie op menselijke relaties, een verhaal dat zich afspeelt in de toekomst, met nieuwe toneelteksten van Hanna Bervoets. CarryMe gaat in première op 4 november in Theater aan het Spui in Den Haag en gaat aansluitend op tournee door het land t/m 9 februari 2018.

Nederland in een nabije toekomst. Door emancipatie en wettelijke quota werken vrouwen meer en bekleden ze steeds vaker topfuncties. Dit heeft positieve gevolgen maar drukt de geboortecijfers wel. Een progressieve app biedt uitkomst: CarryMe.

Maarten en Eline zijn een succesvol koppel uit de Randstad. Via CarryMe, een ‘Airbnb voor draagmoeders’ vinden ze Didi. Op haar profiel heeft Didi de optie ‘inwonen’ aangevinkt. Op een zondagochtend staat de jonge Twentse op de stoep, met twee koffers en een kolfapparaat. Maar wie is zij eigenlijk? En bij wie komt ze terecht?

CarryMe is even scherp als ontroerend sci-fi theater over de invloed van technologie op menselijke relaties en onze behoefte aan zorg en intimiteit in tijden van eindeloze keuzemogelijkheden.

CarryMe is te zien van 1 november 2017 t/m 9 februari 2018. Ga voor meer informatie en kaartverkoop naar firmames.nl

Firma MES maakt verrassend theater en organiseert van alles daaromheen. Eerder speelden ze de voorstellingen RISHI en TROEP en maakten ze het grootse locatie-spektakel IJS&VIS. Hanna Bervoets ontving begin zowel de Frans Kellendonkprijs voor haar oeuvre, als de BNG Literatuurprijs voor haar roman Ivanov. Ook haar laatste boek Fuzzie werd lovend ontvangen. “Wonderlijk experiment, uitstekend resultaat.” ★★★★ (NRC over Fuzzie)

Tekst: Hanna Bervoets, Regie: Thomas Schoots Spel: Daan van Dijsseldonk, Roos Eijmers, Lindertje Mans Vormgeving: Catharina Scholten Kostuums: Vita Mees Dramaturgie: Karim Ameur Empowered by Het Nationale Theater

Note voor de redactie: Voor meer informatie over de voorstelling, interviewaanvragen en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Puck Overman via puck@firmames.nl of 06 24 71 32 62