Firma MES EXTRA: Rishi

vanaf half april te zien

06 MAART 2017
Vanaf 10 april presenteert theatergezelschap Firma MES de nieuwe Firma MES EXTRA: Rishi. Was Rishi Chandrikasing de verkeerde persoon op de verkeerde plaats? Op 24 november 2012 werd hij op perron vier van station Den Haag Hollands Spoor doodgeschoten door een politieagent. Hij was 17 jaar en bleek ongewapend. Een noodlottige samenloop van omstandigheden. Firma MES presenteert elke avond een live-reconstructie van de gebeurtenis.

De drie witte acteurs van Haags theatergezelschap Firma MES lopen wekelijks over hetzelfde perron. Het had hen ook kunnen overkomen. Toch? Dit voorval, dat tegelijk naast de deur én ver van hun bed lijkt, is een motivatie om te onderzoeken: hebben sommige mensen meer kans de verkeerde persoon op de verkeerde plaats te zijn?

Schrijver Kees Roorda liet zich inspireren door het politierapport met getuigenverslagen en interviewde betrokkenen, dit alles verwerkte hij tot een serie teksten. Aan de hand hiervan vormt Firma MES zich een beeld: Wat gebeurde er die ochtend precies? Wie was Rishi? En wie was de agent die hem neerschoot? We presenteren elke avond een live-reconstructie van de gebeurtenis. Over hoe verschillende waarheden met elkaar botsen.

Firma MES organiseert naast theater ook Firma MES EXTRA: een verzamelnaam voor verrassende kleinschalige projecten. Eerder organiseerden we onder die noemer onze True Stories-middagen, theatrale rondleidingen door bordelen en een zomervoorstelling in de wildwaterbaan van Tropicana.

Rishi is in april en mei 2017 te zien in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Haarlem. Altijd op locatie nabij het theater. Houd de website in de gaten voor updates over locaties en extra speelbeurten.