Firma MES en het Nationale Toneel presenteren stadslegende IJS&VIS

Vanaf september op locatie in Den Haag

14 APRIL 2016
Eén stad. Twee families. Eén vete. Twee geliefden. Eén gebouw. Honderd routes.

Een niet eerder vertelde stadslegende over de twee bekendste ondernemersfamilies van Den Haag. De van oorsprong Italiaanse familie achter ijssalon Florencia en de Scheveningse familie Simonis, van de bekende vishandels. Twee trotse families met passie voor hun vak, die lijnrecht tegenover elkaar staan. De één geleid door moeder Talamini (Betty Schuurman), de ander door vader Simonis (Jaap Spijkers). Uitgerekend op het grote jubileumfeest van Florencia zien dochter Talamini en zoon Simonis elkaar voor het eerst. Een vonk slaat over. Voorbode voor de opleving van een oude vete tussen de twee families.

Firma MES en het Nationale Toneel nodigen je uit voor een unieke locatietheater-ervaring. Geïnspireerd op Romeo & Julia en de beide familiegeschiedenissen vertellen we het verhaal van een verboden liefde. We bezetten een compleet gebouw waar je vrij doorheen kunt lopen en je eigen route bepaalt, als in een droomwereld. Zoek je weg via kleine kamertjes en smalle gangetjes, bakken vol ijs en tonnen vol paling naar een mysterieus gemaskerd bal. In IJS&VIS komen theater, live muziek en dans samen op een avond die je niet snel zult vergeten.

Nadat je je ticket hebt besteld ontvang je een exclusieve uitnodiging met daarop verdere instructies.

IJS&VIS is een coproductie van Firma MES en het Nationale Toneel. Ook Korzo werkt mee aan IJS&VIS.
Alleen dit najaar exclusief in Den Haag! Kaartverkoop start binnenkort.

Première: 17 september
Speelperiode: 13 september t/m 15 oktober
Locatie: IJS&VIS speelt op locatie in Den Haag, de exacte locatie maken we later bekend

Concept
Firma MES
Regie Thomas Schoots
Acteurs Roos Eijmers, Daan van Dijsseldonk, Lindertje Mans, Jaap Spijkers, Kaspar Schellingerhout, Betty Schuurman e.a.
Vormgeving Katrin Bombe
Choreografie Wubkje Kuindersma (Korzo)
Dramaturgie Remco van Rijn
Deze voorstelling is helaas niet rolstoeltoegankelijk.